Terreinonderhoud

T

Terreinonderhoud bij je pand van je bedrijf begint deze tijd een steeds belangrijkere rol te spelen in de emotie van de bezoeker. Klanten of bezoekers willen graag een positief gevoel hebben op het moment dat ze aan komen rijden. Ze willen dichtbij kunnen parkeren, ze willen een schone omgeving en gewoon blij worden van de locatie. Dit alles heeft te maken met terreinonderhoud. Er zijn verschillende manieren en redenen waarom onderhoud belangrijk is. Hieronder zal ik er een aantal benoemen die van toepassing zouden kunnen zijn.

Positief klantbezoek door terreinonderhoud

Als je een bedrijf hebt waar regelmatig klantbezoeken gepland staan, dan is het goed om deze klant al een positief gevoel te geven. Terreinonderhoud heeft daar ook mee te maken. Geef ze een goed gevoel door ze dichtbij de deur te laten parkeren. Of zorg dat er geen rommel voor de deur ligt. Al deze zaken kunnen een bepaald vooroordeel creëren. En je hebt het liefst dat deze positief is.

Winkel

Als mensen producten kopen bij een winkel draait alles om de ervaring. Hoe fijn vinden mensen het om jouw winkel binnen te stappen en niet die van een ander. Ook hier heeft terreinonderhoud zeker mee te maken. Je moet zorgen dat het eerste contactmoment goed is. Zorg ervoor dat zij het prettig vinden om op jouw terrein te komen. Waar ze de ruimte hebben om te parkeren, waar ze hun afval kwijt kunnen en elementen toevoegen waar ze blij van worden.

Dit eerste contactmoment zorgt er namelijk voor dat mensen bepalen om daadwerkelijk jouw winkel binnenstappen of weggaan en naar een andere winkel gaan.

Belangrijk

Het is dus ontzettend belangrijk om aan dit onderhoud vast te houden. Het is niet alleen voor jezelf om een goede uitstraling te hebben, maar ook voor de mensen die op bezoek komen. Zij krijgen een positief gevoel bij het betreden van jouw bedrijventerrein. Blijf dus doen aan terreinonderhoud.