Jouw merk uitbouwen? Dan kun je het beste blijven innoveren. In een tijd waar de veranderingen en vernieuwingen zich in rap tempo opvolgen kun je niet meer alleen adverteren. Een toegevoegde waarde bieden aan je klanten is cruciaal. Om die toegevoegde waarde te kunnen bieden en daarmee je bedrijf en merk uit te bouwen is het essentieel dat je jouw klanten en doelgroep goed in kaart brengt. Hiervoor maak je tijdens de bouw en het ontwerp van je product gebruik van testgroepen.
Hoe gaat dat allemaal in zijn werk?
Zoals je misschien wel begrijpt is het ontwikkelen van een goed product dat aansluit bij de doelgroep niet altijd even gemakkelijk. Een goed product ontwikkelt zichzelf niet. Daarom maken we in de productontwikkeling gebruik van doelgroepen om concepten en designs af te bakenen. Betrek hiervoor tijdens gehele ontwikkelingstraject; van concept design tot product bouw je doelgroep. Zorg dat je doelgroep een realistische en representatieve afspiegeling is van je doelgroep. Zo weet je zeker dat jouw product aanslaat. Luister goed naar alle adviezen want deze adviezen kun je uiteindelijk natuurlijk ook prima gebruiken bij de marketing.
Het heet niet voor niets een testgroep
Een testgroep heet een testgroep, omdat je deze groep gebruikt je productaanpassingen en je ontwikkeling te testen. Dit kan alleen wanneer je dit product flexibel bouwt. Een goed product sluit 100% aan bij de doelgroep en laat niets aan de wensen over. Hiervoor werk je op basis van korte sprints. Deze sprints zullen uiteindelijk voor het meeste succes zorgen. Dit omdat je hierdoor steeds wijzigingen kunt bouwen, testen en doorvoeren.
Succes!
Ik wens je ontzettend veel succes bij het bouwen van je product. Een goed product is niet alleen een product dat jij mooi en handig vindt, maar dat perfect aansluit bij de doelgroep! Wanneer je dat onthoud wordt alles na het lanceren van het product een eitje.